Topuk Sertleşmesi

topuk-sertlesmesi.jpg
19/Ara/2018

Topuk sertleşmesi yaş ilerledikçe daha çok görülen problemlerden biridir.Özellikle ayak mantarlarına eğilimli bir yapınız varsa bu topuk sertleşmesi de yaşamanız olasıdır. İlerlemesi durumunda kanama enfeksiyon ve kanamaya kadar gidebilir. Günümüzde pek çok yöntem ve tedavi uygulamalarıyla bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz.

Topuk Sertleşmesi Neden Olur?

Eğer hareketli bir günlük yaşantınız, çalışma hayatınız varsa ayaklarınız gün boyunca kapalı ayakkabının içerisinde topuk sertleşmesine daha açıktır. Topuk sertleşmesi nedenlerini maddeleyecek olursak;

• Bakım ve temizliği yeterince yapılmayan ayaklar
  • Aşırı kilo
  • Uzun süre ayakta kalmak
  • Ayakların çorapsız ve terliksiz yere teması
  • Ayaklar için olan bakım kremlerinin kullanılmaması
  • Ayaktaki kan dolaşımının yeterli olmaması
  • Şeker hastalığı
  • Cilt hastalıkları

Topuk sertleşmelerinin önüne geçebilmek için evde uygulayacağınız çok sayıda kür vardır. Fakat pek çoğu kısa süreli etki sağlar. Uzman bir podologtan yardım almanız uzun vadede daha etkili olacaktır.

tirnak-batmasi-tedavisi.jpg
19/Ara/2018

Tırnak batması toplumumuzda sıkça görülen rahatsızlıklardan biridir. Aşırı kilo alımı, yanlış tercih edilen ayakkabılar, yanlış tırnak kesimi ve genetik nedenler gibi sebepler bu hastalığa yol açar. Tırnak batması rahatsızlığı olan çoğu hasta medikal tırnak bakımı yapılan merkezler yerine kuaförde yapılan pedikürleri tercih etmektedir. Pedikür salonlarında yapılan uygulama batığın oluşturduğu problemi tamamen ortadan kaldıramaz ve bir tedavi söz konusu değildir.

Tırnak batması  hastaların günlük hayatına önemli ölçüde rahatsızlık veren küçük bir problemdir. Hastalar bu rahatsızlık nedeniyle oldukça şiddetli acılar çeker. Tedavisi uzun süre yapılmayan tırnak batması, enfeksiyon gibi önemli sorunların önünü açabilir.

Tırnak Batması Tedavisi

Tırnak batması tedavisinde kesin iyileşme sonucu için tel yöntemini önermekteyiz. Tel yönteminde; cerrahi işleme gerek kalmadan tırnağın doğal uzaması süreciyle bu sorun giderilir. Tırnak ucuna küçük kancalar bulunan teller yerleştirilir ve tırnağın orta kısmına denk gelen halka tel sayesinde birbirine bağlanır. Bu sayede batık olan kısımlar yukarı doğru kaldırılarak tırnak kenarları rahatlatılır. Bu yöntem ağrılı bir yöntem değildir ve hastalar günlük hayat aktivitesine rahatça devam ederken bu sorundan kesin olarak kurtulmuş olur.

tirnak-kalinlasmasi-1200x798.jpg
19/Ara/2018

Tırnak kalınlaşması deyince aklımıza gelen ilk şey mantar enfeksiyonudur. Kişiye acı veren bir rahatsızlık olmayan tırnak kalınlaşması çoğunlukla 65 yaş üstü kişilerde yoğunlukla görülür. Tırnağın çok fazla sertleşmesi, yapısı ve şeklinin bozulması, üzerinde yoğun çizgilenme görülmesi şeklinde gözlemlenir. Özellikle dar ve ayağa uygun olmayan ayakkabı seçimleri, çok uzun süreli ayakkabı kullanımları, bağışıklık sisteminin zayıflaması, diyabet hastalığı tırnak kalınlaşmasını tetikler. Tedavisi yapılmadığı takdirde ilerleyerek nasır ve tırnak batıklarına sebep olabilir. Ayak bakımlarınızı ihmal etmeyip, ayaklarınızı nemli ve oksijensiz bırakmaktan kaçınmanız gerekir. Tırnak mantarını ihmal etmeyip tedaviyi geciktirmemeniz de bu süreçte çok önemli.

ayak-nasiri.jpg
19/Ara/2018

Her ne kadar can sıkıcı bir durum olsa da ayak nasırları, vücudumuzun kendini korumaya almasının bir sonucudur.Ayağımızın özellikle kemikli bölgelerinde oluşur ve ilk oluştuğunda ağrılı değildir.Oluşumu kişiden kişiye göre değişiklik gösterir. Genel anlamda sebeplerini inceleyecek olursak;

• Ayağımıza uygun olmayan ayakkabılar. Seçeceğiniz ayakkabının dar, küçük veya çok geniş olması ayaktaki basınç ve sürtünmeyi arttıracağı için nasır oluşumuna zemin hazırlar. Kadınlarda topuklu ayakkabıların yaygın kullanımı nasırı tetikleyen bir diğer faktördür.
  • Ayaktaki şekil bozuklukları
  • Aşırı kilo sonucu ayakların basıncı doğru orantılayamaması.
  • Yürüyüş şekilleri farklılığı
  • Kalitesiz çorap kullanımı
  • Çok fazla çıplak ayakla dolaşmak
  • Ayakkabı giymeden once ayakların çok nemli bırakılması

Eğer siz de nasır problemlerinize bir çözüm bulamadıysanız, alanında uzman podologlardan yardım almanızı öneriyoruz.|

1516587974_181069164.jpg
19/Ara/2018

Ayak basış problemleri doğuştan, çocukluk döneminde veya ilerleyen yaşlarda da ortaya çıkabilir. Bu rahatsızlığın nedeni genetik bozukluklar olabileceği gibi ayak sağlığını olumsuz etkileyecek ayakkabılardan da kaynaklanabilir. Ayak basış problemleri önemsiz gibi gözükse de omurgayı etkilediği için bel sırt ve kalçada önemli rahatsızlıklara neden olabilir.

Basış bozuklarının hem önüne geçmek hem de bu rahatsızlıktan kurtulmak için kişiye özel tabanlık kullanımı en etkili yöntemdir. Kişiye özel tabanlık kullanımı yürüme analizi sonrasında hastanın basış bozukluğunun neden kaynaklı olduğunun (içe, dışa, yan basma) tespit edilmesinden sonra üretilir. Ayak basış bozukları eklem rahatsızlıklarına neden olduğu gibi nasır ve deri sertleşmesi gibi cilt hastalıklarına da neden olabilir.

ayak-tirnak-mantari.png

Ayak Mantarı Neden Olur?

Ayak mantarı, ayakta aşırı terleme olması, ayak bakımlarının yapılmaması ve uzun süreli dar ayakkabı kullanımı nedeniyle ortaya çıkar. Bunun yanı sıra, ayağın terledikten sonra kurulanmaması, çorabın değiştirilmemesi gibi ayak bakımlarının yapılmaması da mantar oluşumuna neden olabilir.

Ayak mantarı, ayak derisinde kızarıklık ve kuruluk; kaşıntı ve kabarcıklar ile ayak tırnağında kalınlaşma gibi sorunlara neden olur. Ayak derisinde kızarıklık, soyulma ve kuruluk, acıya neden olduğu gibi, kötü kokuya da sebebiyet verir. Mantar bulaşıcı bir hastalık olduğu ve tedavi edilmediğinde yaşam kalitesini düşürdüğü için, hastaları son derece olumsuz etkiler. Düzenli ayak bakım uygulamaları ve doğru ayakkabı seçimi ile ayak mantarı kısa sürede yok edilir.

ayak ve tırnak mantarı neden olur?

Tırnak Mantarı Neden Olur?

Tırnak mantarı, ayakta oluşan mantar sorunundan farklıdır. Ayak derisindeki mantar oluşumu, çoğunlukla tırnak yapısını etkilemez. Bununla birlikte, ayak tırnağında mantar oluşumu da sık görülen bir sorundur. Ayak tırnağının altındaki dokuda gelişen mantar, hem kötü bir görünüme hem de tırnakta deformasyona neden olur.

Tırnak mantarının ortadan kaldırılması için podolojik uygulama yapılması gerekir. Gelişmiş podoloji cihazları ile tırnak dokusu temizlenir. Tırnak mantarı için bakım uygulamaları genellikle birkaç seansta tamamlanır. Mantarın tekrarlanmasını önlemek için düzenli ayak bakım uygulamalarına devam etmek önemlidir.

indir-1200x800.jpeg
19/Ara/2018

Vücudumuzun tüm yükünü taşıyan ayaklarımızda bazı hastalıklardan dolayı bozukluklar oluşabilir. Şeker hastalığının ilerlemesi insan vücudunda bir çok tahribata neden olabilir. İlerleyen şeker hastalığı insanda görme ve duyma hissinin azalması, böbrek rahatsızlığı ve diyabet ayak gibi sorunlara neden olabilmektedir. Diyabetik ayak hastalık belirtileri şöyledir;

• Ayakta kırmızılık ve sıcaklık hissi
  • Yürürken ayakta ağrı hissetme
  • İltihaplanma ve açık yaraların oluşması
  • Tırnak batması ve şekil bozukluğuna neden olması
  • Nasırda yaralar oluşması

Diyabetik Ayak Rahatsızlığı Olanların Dikkat Etmesi Gereken Noktalar

• Diyabetli hastaların dikkat etmesi gereken en önemli nokta sigaradan uzak durmaktır.
  • Günlük rahat ayakkabı tercih edilmelidir.
  • Ayakların günlük yara bakımı yapılmalı ve ihmal edilmemelidir.
  • Nasır ve tırnak bakımı için uzman yardımı alınmalıdır.