Tırnak Batması Belirtileri

tirnak-batmasi-belirtisi-1200x808.jpg
16/Kas/2018

Tırnak batması belirtileri her vakada aynı olmasa da genel itibariyle aynı süreçlerden geçer. Günlük hayatı olumsuz etkileyen, ayak tırnak rahatsızlıklarından biri olan tırnak batmaları, tedavi edilmediği takdirde ilerleyen zamanlarda o bölgede oluşan iltihaplanmayla birlikte oldukça ağrılı bir sürece dönüşür. Özellikle ayak baş parmaklarda yoğun olarak görülür. Pek çok farklı sebepten meydana gelen tırnak batmaları, günümüzde küçük operasyonlarla çözüme kavuşmaktadır.

En belirgin belirtisi parmak kenarlarında kızarma, şişme ve iltihaplanmadır. Tırnak batması, tırnağın deri altından uzaması şeklinde ortaya çıkar.

Tırnak Batması Neden Olur?

Genellikle kişinin yanlış müdahalesi ve günlük hayatta yaptığımız yanlış uygulamalar batık tırnak oluşumuna sebebiyet verir.

Yanlış kesilen tırnak; tırnakların yuvarlak ve çok derinden kesilmesi batık tırnağa ortam hazırlar.

Ayağa uygun olmayan ayakkabılar; ayağı sıkan ayakkabı tercihleri batık tırnak oluşumunu kolaylaştırır.

Genetik faktörler; diğer etmenler gibi genetik faktörlerin de büyük etkisi vardır. Ailede batık tırnak problemi yaşayan varsa önleminizi almanız gerekir.

Erkekler; kadınlara oranla daha fazla batık tırnak rahatsızlığıyla karşılaşırlar.

Tırnağa alınan darbeler; özellikle sporla uğraşan kişilerde sıklıkla darbeye bağlı olarak görülür.

topuk-catlagi.jpg
16/Kas/2018

Topuk çatlakları bir sağlık problemi olmakla birlikte, kötü bir görüntü oluşturarak bu problemi yaşayan kişiye de rahatsızlık verir. Topuk çatlakları gün içerisinde çok fazla ayakta duran insanlarda yoğun bir şekilde görülür.

Topuk Çatlakları Neden Olur?

• Diyabet
  • Atopik Dermatit (Egzama)
  • Sedef ve cilt hastalıkları
  • Aşırı kuru cilt

Öncelikle topuk bölgesinde kabuklanma (nasır) başlar. Ayak üzerindeki baskı ve basınç arttıkça ayak tabanı genişleyerek, nasırların çatlamasına sebep olur. Çatlak topuk problemi herkeste görülebilir. Cildiniz kuruysa ve buna göre bir önlem almadıysanız çatlak topuk problemini yaşamanız olasıdır. Kuruyan cildin düzenli olarak nemlendirilmesi gerekir. Ayaklardaki baskı ve basınç hali hazırda kuru olan ve nemlendirilmeyen topuğun parçalanarak çatlamasına sebep olur. Uzun süreli ve çok sıcak duşlar, cildi kurutan sabunları kullanmak, çok ince tabanlı ve ortopedik olmayan ayakkabı ve sandaletler giymek, topuklu ayakkabılar ve dolaşım rahatsızlıkları topuk çatlaklarının diğer sebepleridir.

En İyi Topuk Çatlağı Tedavi Yöntemleri

Aşırı kuru ciltlerde düzenli olarak topuğu nemli tutmak etkili bir yöntem olabilir.  Evde uygulayacağınız tedavi yöntemleri genelde yüksek oranlarda kalıcı sonuçlar vermez. Uzman bir podologdan yardım almak daha kalıcı ve sağlıklı sonuçlara ulaşmanızı sağlar.

image-4-1-1-1200x901.png
16/Kas/2018

Ayak tabanı ağrılarında tedaviye geçilmeden önceki süreçte ağrının sebebinin belirlenmesi gerekir. Fazla kilolardan kurtulmak, ayakkabı seçimine özen göstermek ve ortopedik ayakkabıları tercih etmek, günlük olarak ayak egzersizleri yapmak sizi rahatlatarak, günlük hayatınıza daha az etki etmesini sağlar. Kadınlarda  bu süreçte sivri burunlu ve topuklu ayakkabı giyimi kısıtlanmalıdır. Yapacağınız egzersizlerde daha yumuşak zeminler tercih edilmelidir. Günlük olarak ayaklara masaj yapılmalı ve ılık suda bekletilmelidir. Tüm bu müdahalelere rağmen ağrınız geçmiyorsa, en kısa sürede bir doktora görünmeniz tavsiye edilir.

Özellikle morton nöroma rahatsızlığı yaşayan hastaların tedavi sürecinde rahat ayakkabıları tercih etmesi oldukça önemlidir. Kişiye özel tabanlık kullanımı bu hastalığın şikayetlerini azaltmaya yöneliktir. Kişiye özel tabanlık sinir baskısının azaltılmasına yardımcı olur. Tüm bunlara rağmen ağrı azaltılamıyorsa kortikosteroid enjeksiyon yardımıyla ayaktaki ödem azaltılarak ağrının dindirilmesi hedeflenir.

Untitled-1-1200x792.jpg
16/Kas/2018

Ayak tabanı ağrısı ciddi sağlık problemlerinin belirtisi olabilir.  Çok fazla ayakta duran kişilerde vücut ağırlığının aynı oranlarda dağılmaması ya da  hastalıklardan ve travmalarda kaynaklı oluşabilir. Ayak tabanı ağrılarının ihmal edilmemesi en kısa sürede doktora başvurulması gerekir.

Ayak tabanı ağrıları topuk dikeni, romatizmal durumlar, morton nöroma, plantar fasiit, nasır kaynaklı olabilir.

Plantar Fasiit:  Genelde topuk dikeni ile karıştırılarak yanlış tedavi yöntemleri uygulanabilir. Düşmelerde, ayak burkulmalarında, yanlış ayakkabı seçimlerinde, uzun süreli ayakta kalan kişilerde görülür. Özellikle sabahları çok fazla kendini gösteren bu rahatsızlık tedavi edilmediği süreçte kişinin günlük hayatını çok fazla etkiler.

Topuk Dikeni: Tendon kısalığından oluşan topuk dikenleri, romatizmal hastalıklardan, duruş bozukluklarından ve aşırı kilodan kaynaklanabilir.

Nasır: İlerleyen nasır rahatsızlıkları çok ağrılı olabilir. Nasır aşırı sürtünme ve basınç sonucu o bölgenin kendini koruma altına alarak derinin kalınlaşması şeklinde oluşur.

Morton Nöroma: Ayak parmaklarındaki sinirlerin zaman içerisinde sıkışarak kalınlaşmasıyla oluşan bir hastalıktır. Kadınlarda topuklu ve sivri burunlu ayakkabıların yaygın kullanımı bu hastalığı tetikler. Kireçlenme, gut, nasır, burkulma durumlarında ortaya çıkar.

Tüm bunların yanı sıra gün içerisinde çok fazla ayakta durmak, aşırı kilo ve bunun ayaklara eşit dağılamaması, stres, yanlış ayakkabı seçimleri de ayak tabanı ağrılarını tetikler.