Diyabet Ayak Bakımı

Diyabet Ayak Bakımı

Diyabetik hastalarda rahatsızlığın getirisi olarak dolaşım problemi nedeni ile ayaklarda his kaybı olmaktadır. Bu nedenle ayaklarda oluşabilecek komplikasyonların farkındalığı düşük olacağından, diyabetik ayak hastalarının ayak sağlığı ve bakımı konusunda bilinçli olmaları gerekmektedir. Rahatsızlık nedeniyle diyabet hastalarının ayaklarında mantar, apse, deri ve tırnaklarda deformasyon oluşumu daha sık rastlanabilmektedir.

Diyabetik ayak, diyabet hastalığında en önemli ve yıkıcı komplikasyonlardan biridir. Diyabetik popülasyonda, diyabetik ayak rahatsızlığı görülme sıklığı %4-10’dur. Yaşlı hastalarda daha sık rastlanır. Bu ayak rahatsızlığı, öyküsü olan mevcut diyabetli hastaların yaklaşık %5, diyabetik hastalarda yaşam boyu diyabetik ayak belirtilerinin oluşma riski %15 olduğu tahmin edilmektedir.

Diyabet hastalarında ayaklarda kuruma, parmak arasında mantar, ayaklarda kabarcık ve su toplaması oluşur, nasır veya ayaklarda hissizlik meydana gelir ve tırnaklarda şekil bozukluğu ve kalınlaşma şikayetlerinden biri veya birkaçı görülür. Diyabetik ayak rahatsızlığı riski taşımakta olduğunuzun bilincinde olmalısınız. Bu durumda uzman podolog ve podiatristinize danışarak gecikmeden tedavinin başlaması önem arz etmektedir.

Diyabetik ayak yaraları, ayağın kesilmesine neden olan durumların başında gelir. Damarlarda tıkanıklık ve daralmalar, yara ve enfeksiyon riskini artırdığı gibi, hastaların uzun süre hastanede kalmaları sosyal hayatlarını da olumsuz etkiler.