Ayak Tabanı Ağrısı Nedenleri

3 Ağustos 2018 by Maksimum Web0
Untitled-1-1200x792.jpg

Ayak tabanı ağrısı ciddi sağlık problemlerinin belirtisi olabilir.  Çok fazla ayakta duran kişilerde vücut ağırlığının aynı oranlarda dağılmaması ya da  hastalıklardan ve travmalarda kaynaklı oluşabilir. Ayak tabanı ağrılarının ihmal edilmemesi en kısa sürede doktora başvurulması gerekir.

Ayak tabanı ağrıları topuk dikeni, romatizmal durumlar, morton nöroma, plantar fasiit, nasır kaynaklı olabilir.

Plantar Fasiit:  Genelde topuk dikeni ile karıştırılarak yanlış tedavi yöntemleri uygulanabilir. Düşmelerde, ayak burkulmalarında, yanlış ayakkabı seçimlerinde, uzun süreli ayakta kalan kişilerde görülür. Özellikle sabahları çok fazla kendini gösteren bu rahatsızlık tedavi edilmediği süreçte kişinin günlük hayatını çok fazla etkiler.

Topuk Dikeni: Tendon kısalığından oluşan topuk dikenleri, romatizmal hastalıklardan, duruş bozukluklarından ve aşırı kilodan kaynaklanabilir.

Nasır: İlerleyen nasır rahatsızlıkları çok ağrılı olabilir. Nasır aşırı sürtünme ve basınç sonucu o bölgenin kendini koruma altına alarak derinin kalınlaşması şeklinde oluşur.

Morton Nöroma: Ayak parmaklarındaki sinirlerin zaman içerisinde sıkışarak kalınlaşmasıyla oluşan bir hastalıktır. Kadınlarda topuklu ve sivri burunlu ayakkabıların yaygın kullanımı bu hastalığı tetikler. Kireçlenme, gut, nasır, burkulma durumlarında ortaya çıkar.

Tüm bunların yanı sıra gün içerisinde çok fazla ayakta durmak, aşırı kilo ve bunun ayaklara eşit dağılamaması, stres, yanlış ayakkabı seçimleri de ayak tabanı ağrılarını tetikler.